| E | C | A | |
| Bakgrund: | |||
| När? Var? Vad/Hur? Vem/vilka? (aktörer) Varför? |
|||
| Eget resonemang: | Enkla | Utvecklade | Välutvecklade |
| Egna åsikter/ bra-dåligt? Varför/motivera Jämförelser/exempel Konsekvenser/orsaker Perspektivbyten Begreppsspråk Tydliga exempel |
Egna åsikter/ bra-dåligt? Varför/motivera Jämförelser/exempel Konsekvenser/orsaker Perspektivbyten Begreppsspråk Tydliga exempel |
Egna åsikter/ bra-dåligt? Varför/motivera Jämförelser/exempel Konsekvenser/orsaker Perspektivbyten Begreppsspråk Tydliga exempel |
|
| Granska källor |
|||
| minst två källor, värdera
dina källor, (primära eller sekundära källor),
kan man lita på dina källor, vem står bakom dina källor, kan det vara skvaller? |
flera källor,
värdera dina källor, (primära eller sekundära källor), kan man lita på dina källor, vem står bakom dina källor, kan det vara skvaller? |
flera källor,
värdera dina källor, (primära eller sekundära källor), kan man lita på dina källor, vem står bakom dina källor, kan det vara skvaller? |
tisdag 10 februari 2015
SO Formativ bedömning
Formativ bedömning Namn ____________
Arbetsmarknaden
1. Diskutera och förklara följande frågor för varandra, jobba i par -Förklara begreppet arbetsmarknad . -Arbetsgivare och arbetstagare , v...
-
Bildkälla SO-rummet Romarriket Stort rike. När det romerska riket var som störst sträckte det sig från England i väster ...
-
Bildkälla SO-rummet Bildkälla SO-rummet Bildkälla SO-rummet Det antika Grekland Bildkälla SO-rummet ...